usa

usa

tisdag 20 december 2016

Rekord i granar :)

har julstökat lite varje dag
det som tagit tid är att rensa tjejernas rum
oj oj vad dom spar på skrot
tomtesamlingen är framme
är dom stora tomtarna som inte fått sin plats än
i år har vi granrekord
fyra granar i huset :)
först våran runda och fina gran nere
sen en mindre i tv rummet uppe som flickorna fått dekorera fritt

sen har flickorna en varsin liten gran på sina rum
 

jag har premiärat på restaurang
följde med mina gamla kollegor för att fira en 40 åring
avtackat två som går i pension
jag checkade av om jag kunde beställa vad som helst från menyn
ja det kunde jag
jag trodde att souvlaki va kyckling
men det är ju fläskkött
när tallriken kom var det fyra grillspett
proppat med grönsaker
en stor karott med mos
jag frågade om det var en "liten" portion och det var det inte
men du behöver inte betala för allt
fick fråga efter mitt vattenglas fyra gånger
130 kr betalade jag
då åt  jag inte ens ETT helt spett och en klick mos
jag antar att det sved att han fick slänga så mycket mat
men det ska inte jag behöva betala för att han glömde
ja..ni hör att jag inte blev så impad
det var en super trevlig kväll i sig
men fläskköttet var för mäktigt för min mage
så den kändes lite orolig under kvällen
har snart gått fyra veckor sen jag opererade mig
- 19kg och -13cm i midjan
känns hur bra som helst
efter alla helger här har jag tänkt börja träna lite
jag är ju ingen fantast av att träna
men jag kanske blir ;)
tänker mig att jag ska utöka promenaderna
köpa gymkort och styrketräna

har vinkat adjö till mina amerikanska vänner
nu dröjer det till maj innan vi ses igen
saknar dom redan

dags att laga middag
ta hand om varandra
kram Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar