usa

usa

torsdag 17 maj 2012

Nu finns det på prent...



det sved bra nog när Brandser ringde
ville ha oss till kyrkogården för stenen hade kommit
det är så defenitivt
usch vad det värker i mig
ja vet...många säger det...det blir bättre
men just nu är det outhärligt
har planer på att ge upp alla mina verk just nu
kanske inte ska fatta viktiga beslut i denna stund egentligen
flyter på ett tag få se vad det blir
jag skulle vilja ha ett "tecken"
mitt grubbleri gör mig gråhårig
mamma hittade gamla foton när hon städade altanen
det var från mor & fars umgänge med vänner
grillfester på den magiska stranden vid forsen
något dom gjorde väldigt ofta förr
det var innan pappa amputerade foten
han var "liten" i kroppen i jämförelse med senaste tiden
ett glas upphöjt i handen
 ett stort leende på läpparna & glimten i ögat
 så som bara pappa kunde
så som vi minns honom
tårarna rinner från min kind
jag känner hopplöshet
jag vill inte skriva & nämna honom i dåtid
jag vill ha honom här & nu
...


1 kommentar:

  1. Vacker sten och text, tycker om hjärtat! Du kommer igen Anna, du får fortsätta att ta en dag i taget ... som du själv säger, inga viktiga beslut när du inte är dig själv, flyt med och se vart strömmen för dig ...

    kram Inger

    SvaraRadera