usa

usa

måndag 23 april 2012

Pappa...

...hur tänkte du?
vi kommer aldrig att få veta
du sa att du aldrig skulle fylla 60 år
hur kunde du veta det?
ja fy rutti
jag kommer att bli gråhårig i förtid av allt grubblande
har varit på kyrkogården & tittat på pappas morfars sten
pappa ska få ta den
jag vet...det är helt ointressant för er som läser
egentligen tycker jag det också
men jag kan inte göra som ni kan, att välja bort det
det är min vardag nu
att se till att det blir fint & bra där min pappas vilorum är
jag måste lära mig att leva utan min pappa
jag skulle bara vilja vara ett litet barn igen
sisådär 8 år
inga världsliga problem då
vi var den klassiska Svensson familjen
mamma, pappa, barn
en flicka & en pojke dessutom
villa & volvo
husvagns semestrar
lyckliga tid kom tillbaka till mig
nej så blir det ju inte
nu är det min uppgift att ge mina barn en bra uppväxt
som den kärnfamilj vi lever som
ge mig styrka att orka vidare
kram & god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar