usa

usa

måndag 31 maj 2010

ombytta roller

nu börjar jag känna mig relativt pigg
det verkar som att jag lagt över det på pappan i huset istället
har slutat amma, så nu är det han som har nattvaket
kanske låter hårt eftersom han jobbar & jag är hemma om dagarna
men det går lite lättare att vänja av & få lite bättre sömn på natten med pappas hjälp
om en stund kanske vi är en utvilad familj där alla är pigga & glada
lilla Maja har lite problem med magen
verkar som att det blir lite stopp, hon kämpar & kämpar
blir ledsen & gråter & vill sen inte äta heller
hoppas att de va de som släppte idag & att vi börjar om nu
massvis med messmör & katrinplommon
sen är hon lite rosslig i rören & har en dryg hosta (nattetid)
Elwira har börja svära fruktansvärt mycket
det vet vi ju vart det kommer ifrån, måste skärpa oss *skäms*
man tänker ibland att hon inte ska höra eller förstå allt man säger
men för henne verkar det räcka med att hon hör en sak en gång & sen sitter det
hon har blivit så stor & duktig, vart har tiden tagit vägen
kan nån stoppa ett tag för jag hinner inte med :/
idag har jag haft en kanon dag
lagat kyckling-gratäng
målat inne i lekstugan & tillhörande möbler
beställt klipptid & sen tid hos optikern för nya linser
borde ha beställt tid för mina stackars fötter men dom verkar ha lägst prioritet
Milou har idag varit jätte kär i grannens tax
hon verkade va lika "på" själv
gick & retade stackars Milou alldeles framför nosen på honom
ja längtar efter våran Teneriffa resa
de ska bli så underbart
men den blir inte av förrän första veckan i september
så innan det har ja en massa andra saker ja längtar efter
klar altan o fix i trädgården :)
sen funderar jag på om jag ska ha 30 års kalas eller inte
tycker ju om att ha fest med mycke vänner
men frågan är väl hur stort man ska fira
sen kan man ju ha väldigt många vänner en sån gång
ska nu krypa under täcket & hoppas på solsken i morgon med
låter som det kan bli en knölig natt :/
natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar