usa

usa

söndag 30 maj 2010

dom gör så rysligt fint på tomten...

...med fasaner i porslin
kan inte hjälpas, men så fort jag är ute på gården & fixar
så nynnar jag på Svenne Rubins "dänga"
har äntligen rensat klart häcken idag
hade en bit på 1,5 meter kvar sen förut som aldrig skulle bli klar kändes det som
men idag blev den det, duktiga jag
i & för sig skulle säkert saker & ting bli klart mycke snabbare om man
fick hålla på helt ostört så länge man själv vill
men som småbarns mamma är det ju mycke annat fix som måste komma emellan
laga mat, utfodra, byta blöja, middagslurer med mera med mera
pappan i huset har gjort klar sandlådan idag
tror att Elwira uppskattade det
jag skulle vilja ha en fin trädgård med mycke fina växter
sen är jag svag för sten & singel & plattor
skulle vilja ha klar altanen också för än har det inte kommit någon riktig sommar värme
skulle ju vara perfekt att kunna sitta där & fika & äta mat
ja ja..Rom byggdes inte på en dag
har lärt mig en massa saker sen vi köpte hus
bland annat då att saker tar längre tid än man tror
och att det kostar pengar
annars har helgen varit riktigt bra
igår var pappan i huset på maskin mässa i stockholm
jag & mina tjejer va till Sunne & hälsa på en god vän
otroligt vackert i Sunne
i morgon är de måndag igen
har en oplanerad vecka, vilket jag tycker är både bra & dåligt
jag vill gärna ha lite på g liksom, men det är blankt i almanackan
fast jag vet att om det är fint på onsdag så blir det Närsjö runt igen
finns ju massor att göra här hemma nu
tycker det är så kul att vara ute & grejja på gården när solen skiner
tack & god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar