usa

usa

söndag 10 november 2013

Städat ut sjukan!

ja idag mådde alla bra när vi vakna
har städat övervåningen där vårat sjukläger varit
bäddat rent & skurat
vädrat så nu luktar det friskt & gott
men det tog mig hela dagen eftersom orken inte återfunnits
jag fick ta många pauser & en tupplur mitt på dan
dusch & middag satt som en smäck
sitter nu under filten & myser
 
det har firats Fars Dag på sina håll idag
tycker den dagen blivit lite extra jobbig de senaste åren
när pappa levde var det svårt att veta vad man skulle köpa
kalsonger? strumpor? triss?
men det löste sig alltid
blev oftast middag & fika tillsammans den dagen
vi brukade ofta äta tillsammans ändå..
 i år orkade jag mig inte ens till kyrkogården
jag går dit i morgon istället & tänder ett ljus
skulle göra vad som helst för att få vara med pappa igen
jag behövde verkligen honom längre än så här...
 
 
 
 
Maja brukar gunga upp till himlen till morfar säger hon
 
 
 
inte att förglömma...nu finns det ju en annan man
som är världens bästa pappa
mina barns far helt enkelt
vad skulle vi göra utan honom
uppvaktningen blev dock inte så stor eftersom jag legat deckad
men vi brukar inte uppvakta varandra så väldigt
vi brukar köpa saker tillsammans som vi vill ha istället
 
igår började vi se på Varuhuset
minns ni?
en tv serie som visades i svt mellan 1987-1989
kul att se gamla svenska serier tycker ja
vilka glasögon dom hade då
för att inte tala om axelvaddarna
 
i morgon är det måndag igen
flickorna får stanna hemma
vi tar en extra dag hemma för säkerhetsskull
 
ha en bra vecka gott folk
kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar