usa

usa

måndag 4 november 2013

Hundvakt!

idag hade vi äran att få låna Gizmo
Elwira åkte till skolan & Maja va hemma med mig
verkar inte vara några större fel på Maja
prickarna har minskat
men hon får vara hemma ändå när vi har den möjligheten
vi tog oss en promenad trots regnet som föll
jag saknar Milou...
drömmer om en ny lurvig, fyrbent kamrat
en sån som Gizmo vore inte helt fel
 

 
jag har väl kanske nämnt att jag vill va hemmafru ett tag
det har jag tänkt ända sen augusti 2012
har än inte lyckats så länge som jag tänkt mig hittills
idag blev jag uppringd & fick en förfrågan om jag ville ha ett vikariat
hm...jag som skulle va ledig
men jag kunde inte tacka nej för det passar mig så bra egentligen
jag måste säga att jag har haft otroligt flyt med jobb
kanske är för att jag inte har med arbetsförmedlingen att göra
eller att jag inte är ett dugg orolig för att bli utan jobb
vad vet ja..
jag återkommer om jobbet när jag vet mer ;)
 
trots en promenad i regnet idag så kände jag mig inte nöjd
va sugen på att "gymma"
men jag trivs bäst på gymmet på morgonen
när jag oftast har varit helt ensam där
eller på kvällen då, i sällskap med någon
men ikväll valde jag att träna hemma
det funkade det också
 
 
 
nu ska jag ta & krypa till kojs
 så jag är pigg & alert för morgonens utmaningar
 
kram på er alla
// Anna // 

1 kommentar: