usa

usa

tisdag 24 augusti 2010

paj & omelett

ja...först har tv:n pajjat ikväll
men söm tur söm va har vi precis ärvt Bibbis gamla
så tv kvällen blev räddad
sen har hag gjort en omelett enligt iso-dietens recept
den ska jag provsmaka först i morgon
den ligger i en matlåda som ska följa till fredriksberg
jag & flickorna ska åka & hälsa på en gammal vän & hennes flicka i morgon
blir långt mella gångerna vi ses
trots att det inte är särskilt långt över skogen
dock väldigt tråkig väg
men det känns alltid som det var igår vi träffades när vi ses
det känns så skönt
det är väl det som kallas vänskap
idag har jag visat upp mina fötter
när jag såg filmen på hur jag går så förstår jag att jag har ont
men inlägg är nu beställda
hade inte råd att köpa skorna som va så sköna
1600 kr är lite för saftigt med min lilla föräldrapeng som inkomst
åkte & hälsade på min gamla arbetsplats Sals
tittade in på kox in
handlade lite blöjor & välling
åkte direkt till Björbo för att hämta ena bilen som varit på service
han hade fått dammsuga ur ett råttbo under huven
najs värre...NOT
vi har nog haft råttor i alla våra bilar
skulle nog dö om en sån sprang över foten när jag kör
inte lätt att ha en råtfälla under huven heller
otäcka djur
när jag sen kommit hem & stillat min hunger
hamnade jag i Elwiras byrå & rensade urväxta kläder
men det gick inte så länge
Maja for fram som en virvelvind i gåstolen & rev i ALLT
Elwira blev speedad & sprang runt & lät en massa oljud
va lika bra att ge upp
nu ska jag försöka slita mig härifrån & krypa ner i bingen
Zuzza sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar