usa

usa

tisdag 2 juli 2013

E 4:an i skallen

trafiken är hård genom skallen
det är nu jag ska hoppa av E 4:an
jag ska välja den slingriga stigen i skogen
det är tipset från coachen
jag antar utmaningen men det kommer inte att bli lätt
lär väl snubbla på en & annan rot på vägen
 
igår besökte jag Pamela
jag blev inslussad i behandlingsrummet som det så fint stod på dörren
ventilationen surrade högt
det aggressiva tickandet från klockan försökte överrösta ventilationen
jag blev nervös & fick handsvett
först fatta jag inte alls varför
sen kom jag ihåg...
jag slussades tillbaka 20 år i tiden
(i skrivande stund fick jag just en chock över tiden som gått)
jag var i detta rummet när mitt ansikte lagades
jag var 12 år (skulle fylla 13)
en liten flicka med slarvigt ansikte
förstod nog inte allvaret & faran i det hela just då
nu...20 år senare
förstår jag att jag hade änglavakt
mitt liv hade kunnat slockna redan då
 
usch & tvi
nu fick jag turen att stanna några år till
så jag måste försöka att vara tacksam i det
men som sagt, jag antar utmaningen till ett bättre liv
 
läste recensioner från Ugglas uppträdande i fredags
" Uggla stormtrivdes framför den skrålande publiken i Ludvika"
jag kan med ett leende säga att jag bidrog med skrål ;)
en riktigt trevlig kväll med trevligt sällskap
vi skråla & sjöng kvällen lång
 
tackar för denna dagen & säger nu God Natt
// Anna // 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar