usa

usa

söndag 21 november 2010

hon går

Maja går & går & går
hon kan det nu
klättra med
så nu är det inte en lugn stund
gud vad fort det går när dom väl bestämt sig för något
Elwira håller på att vänjas av med att sova middag
går skapligt bra ändå
mot vad jag hade för förväntningar
vi har stora flickor nu :)
denna söndagkväll gick också i jobbets tecken
sambon blev utringd på jobb vid 18 tiden
alltid lika charmigt såhär på kvällar & helger
för er som inte vet så är min sambo egen företagare
inom maskin & entreprenad
han har jour på snöplogning hela vintern
så man är rätt så begränsad på årets tråkigaste halvår
det är ju inte bara han som blir berörd när det blir utryckning
om han t ex har barnen för att jag ska få göra något annat
så måste jag ju avbryta det jag kanske gör för att han måste åka på två röda
jag skulle ju heller inte kunna ta vilket jobb som helst
eftersom att jag måste tänka på barnens välmående
nu låter jag kanske lite bitter
men det är inte glamoröst att va "lyxhustru" som min svärfar kallar mig
"lyxhustru" kallar jag dom som inte behöver lyfta ett finger hemma
till den kategorin tillhör INTE jag
inte ska ni heller tro att han tjänar fett för att han åker ut en söndagkväll
inom det där yrket verkar mottot va
att jobba obekväma tider med minimalt betalt
nåväl...va e väl en bal på slottet
när man kan åka på Selma Spa i Sunne
ja...där tillbringade jag min fredags eftermiddag
vitaminbehandling för ansiktet
simma lite
3 rätters & lite vin
"efterfest" hos min bästis
vin, chips, dip, idol
kollade på gamla foton & skrattade
en riktigt må-bra-kväll
fick presentkort av min bästis när jag fyllde år som jag nu utnyttjade då
men hur som helst så är det "borta bra men hemma bäst"
har gjort mycke må bra saker nu
batterierna är lite bättre laddade
så nu känner jag att jag kommer att vara nöjd hemma med min älskade familj
vad skulle jag göra utan dom
dags att dra täcket över huvudet
bvc besök i morrn
God Natt Allesammans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar