usa

usa

onsdag 14 juli 2010

trådlöst...

...är väl bra...när det funkar
den här förbaskade routern vi har gör som den själv vill mest hela tiden
det gör att det blir långt mellan inläggen ibland
blir inte av att ta sig tid till att sitta vid "stora" datorn
det är mycket händigare med den bärbara uppe i soffan liksom
ja ja nu funkar det i alla fall :)
husvagn är inköpt sen senaste inlägget
modell äldre
men det duger mer än väl för oss att starta upp med
vi vet ju inte ens om vi kommer att gilla campinglivet
då skulle kännas dumt att stå där med ett riktigt vrålåk
jag har gjort en makeover inne i den
så nu bara lääängtar jag tills vi får premiär campa
blir nog till helgen
men vi vet inte än vart vi ska styra kosan
vi har ju 48 dagar kvar till Teneriffa resan
så vi hade väl tänkt oss lite enklare semester me husvagnen
inte sverige runt liksom
jag har alla fall sytt små söta gardiner till husvagnen
fixat ny lampskärm
klätt om dynorna
fixat lite andra små detaljer
annars rullar livet på i sin lilla gång
sambon jobbar & jobbar
jag tar hand om barn & städar, tvättar & lagar mat
just nu känner jag mig lite less på vardagen
så det kan nog bli skönt me en liten husvagnstripp
slippa se allt som borde göras
för att inte tala om Teneriffa resan
det blir TOTAL semester för mig
då behöver jag inte laga mat
de åker jag väl på att fixa på husvagns semestern
jag tycker det är okej att laga mat om jag bara vet vad som ska lagas
tycker inte om att få lov att bestämma vad vi ska äta jämt
får idé torka liksom
annars rör det på sig med barnen
Elwira är som vilken 3 åring som helst
hon vet vad hon vill här i livet
hon är duktig & förståndig
ibland är hon dock till salu ;)
när dagarna startas på fullvarv från början kan de lätt bli en lång dag
hon har börjar fråga efter lek kamrater
hon vill att det ska komma "nån" & hälsa på
då kan vi fika
Maja har hunnit bli 9 månader
hon har börjar röra på sig mer & mer
rullar runt på golvet & vill fram
säger jag detta så tycker säkert dom flesta att jag är löjlig
men idag vid matbordet så fråga jag Maja om hon kan säga lampa
tittah.....pah sa hon då & flinade med hela ansiktet
just nu håller vi på att tömma hennes mage
hon är förstoppad men jag hoppas att vi får ordning på det nu
nog är det bäst när barnen äter, bajsar & sover som dom ska
längtar efter en HEL natts sömn
senaste nätterna har jag varit dyngsur i svett
en AC skulle sitta fint
blir nog mysigt varmt i husvagnen för mig som svettas så lätt
nu väntar sängen
få se vad denna natt har att bjuda på
Over and Out

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du fått till, Anna!

    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Tack Inger :) Det tar sig, synd bara att de blir så sällan. Är den förbaskade routerns fel, är lättare att skriva på den bärbara!

    SvaraRadera