usa

usa

onsdag 24 oktober 2018

Williams & Grand canyon!

vi vaknade i Flagstaff av en redig åsksmäll
regnet stod som spön i backen




vi packade in oss i bilen och begav oss mot Williams
 först en varm choklad med grädde till tjejerna & Karen
ca 45 minuter och på route 66 ✌
såg direkt att Williams var en stad i min smak
hämtade ut tågbiljetter 
sen fick vi se en härlig show/duell med cowboysare 
helt i min smak



efter showen/duellen hoppade vi på tåget
ett gammalt tåg från 1950
ca 2 timmars tur till Grand Canyon 
väldigt varierande natur på vägen & mycke svalare
på tåget var det underhållning på många olika vis
bland annat musiker/komiker




väl framme vid Grand Canyon var det lunchtime
men först några trevliga foton
sen var det bara wooow wooow!!
fy sjutton vilken skaplig grusgrop
Nås ligger ca 227 meter över havet
Grand Canyon ca 2072 meter över havet
visste du att en gång i tiden …
gick vattennivån ända upp till kanten på Grand Canyon
detta är otroligt mäktigt kan jag säga



vill höll till i parken ca 3 timmar 
vackra vyer & glass
sen gick tåget tillbaka till Williams
på tåget hamnade vi mitt i ett rån 
cowboyerna från morgonen gjorde entre igen
ridandes bredvid tåget
sen på tåget och tog vad dom kom över




vi åkte till vårat hotell & checkade in
sen åkte vi in i stan igen för att käka middag
jag har ju nån dragning till skyltar också
så jag hamnade i paradiset före middagen
en hel butik med coola skyltar
resturangen gick inte av för hackor
50 tals stil och neonskyltar


 




jag har varit lite i himmelriket idag känns det som
cowboys, grand Canyon, snygga skyltar 

i skrivande stund har jag fått till lite bilder 
jag kommer att finslipa vid nästa wi-fi tillfälle 

// Anna//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar