usa

usa

torsdag 27 januari 2011

Övning ger färdighet

Maja tränar på att äta själv
än så länge är det handen som är bästa redskapet
petig med mat har hon redan blivit också
tycker det va bäst när hon gapade åt allt
men hon har väl upptäckt att det finns roligare saker att göra än att äta
nu är det inte lång tid kvar förrän hon ska börja på dagis
ångest laddat
många tankar & funderingar far genom skallen på mig
va detta sista gången jag va mammaledig?
varför njöt jag inte mer av den tiden i så fall?
nu står jag här me tusen funderingar om jobb & framtid
det är inte så att jag bara sitter här & väntar
jag har sökt jobb & jag har andra stora planer
frågan är bara om jag törs satsa
tåls att tänka på ett tag till
i helgens schema ingår ikea & det ser ja fram emot
vi åker till Karlstad tillsammans me grannarna på 27:an
ett besök av min bästis & hans kärlek kommer också att ske
kan nog bli en väldigt bra helg som det känns
veckan har varit lite trist för Maja har haft feber
jag blir snabbt att känna mig isolerad när barnen är sjuka
man tar sig inte ut
morgondagen har handling på punkt ett
det gapar tomt i skafferi & kylskåp
önskar alla en trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar