usa

usa

tisdag 19 april 2011

uppdatering

nu har det hänt mycket

just därför har jag inte haft tid att skriva i bloggen

men nu tar vi en resumé


jag har öppnat mitt café

vilken enorm helg det blev

jag lyfter på hatten & bockar & bugar för alla som kom

inte minst alla som hjälpte mig

alla fina presenter & blommor & lyckönskningar

den tog musten ur mig totalt

så när jag hade stängt på tisdagen efter låg jag deckad hela dagen

har nog aldrig mått så dåligt

måste varit för alla spänningar som släppte

det är svårt att jobba ensam vid vissa tillfällen

det är tufft att jobba mer än heltid & va småbarns mamma

men det visste jag när jag startade

så jag tänker inte klaga

men däremot ska jag justera öppet tiderna framöver


idag har jag nu haft min "lediga" tisdag

vilket innebar utvecklings samtal för Elwira

provtagning vid distrikt sköterskan

bank besök,handla

hämta barn

hem & plocka ihop & städa & tvätta

bvc hade hembesök = 4 års kontroll

matlagning i massor

pappers arbete

sen slut för idag

det va den lediga dagen de

nu rullar det på en vecka igen då


provtagningen visade att jag låg ruskigt nära diabetes

tog provet på fastande mage

har alltid legat lågt i blodsockret

men nu har det tydligen passerat gränsen för vad som är normalt

min pappa fick sin diabetes i 30 års åldern

jag hoppas att det va en tillfällighet

fast mitt senaste prov i januari visade att jag låg på gränsen

därför togs ett nytt nu

det blir som det blir


mina barn trivs & mår bra på dagis

det känns verkligen bra

jag har mycket hjälp av min mamma

det är allt tur de


nu orkar inte mina ögonlock vara uppe längre

Natti Natti

2 kommentarer:

  1. Anna, du är en superkvinna!

    Men du måste vara rädd om dig, diabetstendens är en varning som du måste tänka på. Att tänka på sig själv i din situation är jättesvårt, det förstår alla men du vet säkert vad som krävs för att hålla blodsockret stabilt.

    Kramar från Inger

    SvaraRadera
  2. Superfint du fått det i ditt café!

    Var rädd om dig!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera